فروشگاه تخصصی فروش فایل ها و تحقیقات دانشجویی و قطعه کدهای برنامه نویسی و ویدیو های آموزشی

دسته بندی محصولات

محبوبترین محصولات

اطلاعیه فروشگاه

توجه : به لطف خداوند متعادل و تلاش مضاعف و پشتیبانی خوب فایل سل سایت پارس هم اکنون به رتبه 12 در فایل سل دست پیدا کرده است توجه : دانشجویان و افرادی که قصد خرید دارند و ایمیل ندارند برای خرید میتوانند ایمیل مدیر فروشگاه را به آدرس moradi.infomail@gmail.com وارد کنند و با این ایمیل و شماره تلفن خودتون اقدام به خرید کنید و در صورت مشکل میتوانید با شماره پشتیبانی فروشگاه در تلگرام با شماره 09398634021 ارتباط برقرار کنید

تحقیق در مورد چگونه می‌توانم میزان علاقه مندی شاگردانم را به درس ریاضی افزایش دهم

تحقیق در مورد چگونه می‌توانم میزان علاقه مندی شاگردانم را به درس ریاضی افزایش دهم

فرمت فایل : word  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 32 صفحه

 

 

 

 


چکیده

 از اوایل سال تحصیلی، همواره رفتار دانش‌آموزان در زنگ ریاضی، توجه من را به موضوعی از این قرار به خود جلب می‌کرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهره‌های درهم رفته و بی حوصلهٔ آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت می‌کردند، برخی از آن‌ها بی مورد اجازهٔ بیرون رفتن از کلاس را می‌گرفتند، چند تا ازدانش‌آموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می‌زدند. در واقع آن چه بیش از هر چیز من را متعجّب می‌کند، کم‌تحرکی و بی‌توجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود.

اما در پایان این پژوهش:

- دانش‌آموزان در انجام تکالیف ریاضی دقت لازم را دارند.

- به درس ریاضی و فعالیت‌های آن علاقهٔ وافری نشان می‌دهند.

- از نتایج آزمون مداد ـ کاغذی که حاکی از پیشرفت آن‌هاست، راضی هستند.

- فعالیت‌های عملکردی را به دقت انجام می‌دهند.

- بیش‌تر دانش‌آموزان، تکالیف ریاضی را بدون کمک گرفتن از اولیا انجام می‌دهند.

 - دفتر ریاضی خود را، تمیز و مرتب نگه داشته‌اند.

- به ساخت وسایل کمک آموزشی مربوط به درس ریاضی علاقه زیادی نشان می‌دهند.

- با روحیهٔ شاد،  فعالیت‌های کلاسی حاضر را انجام می‌دادند. 

- اولیای دانش‌آموزان از پیشرفت درس ریاضی آنان ابراز خرسندی می‌کنند.

- با کاربرد ریاضی در زندگی تا حدودی زیادی آشنا هستند. 

- هنگام انجام فعالیت‌های ریاضی به یکدیگر کمک می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

  درس ریاضی بدون شک یکی از مهم‌ترین درس‌هایی است که دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس آموزگار، تجربه‌های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب می‌شوند و از خود مقاومت نشان می‌دهند که گاهی ساده‌ترین اعمال ریاضی را هم نمی‌توانند انجام دهند. در حالی که امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید ضرورت بیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می‌شود. از این رو آنچه آموزگاران نیاز به دانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین‌ها و مثال‌های گوناگون است ومهم تر از همه این‌ها ایجاد انگیزه است و بهترین انگیزه که مخصوصاً در یادگیری و علاقه به ریاضی نقش عمومی ایفا می‌کند بیان ریشه‌های تاریخی و بیان تارخ ریاضیات در پیشرفت ریاضی می‌باشد. به طور خلاصه می‌توان گفت که مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش‌ترین و کارآمدترین مواد درسی می‌باشد. به طوری که مبینی (۱۳۸۰) به نقل از  ریچارد کورانت، در این زمینه می‌گوید: «ریاضیات یکی از عالی‌ترین تراوش‌های اندیشهٔ آدمی است که منعکس کنندهٔ ارادهٔ انسان و نشان دهندهٔ سیر عقل و برهان و هم‌چنین بیان کنندهٔ میزان علاقهٔ بشر به کمال و زیبایی است.» نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدف‌های آموزشی در زمینهٔ ریاضی موجب ضعف، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود. (مبینی، ۱۳۸۰، ص ۱۵)

            

 

بیان مساله و توصیف وضع موجود:

اینجانب …….. فرزند ….. به شماره شناسنامه ….. متولد از توابع شهرستان …..، در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشودم که از زمان کودکی تاکنون در روستای ….. ساکن بوده و هستم. متأهل و یک پسر و یک دختر دارم. شوهرم..…… که او نیز فرهنگی است. سال 1370 جذب نهضت سوادآموزی شدم و بعد از شصت ماه سابقه کاری در تاریخ 20 / 1/ 77 به استخدام وزارت آموزش و پرورش در آمدم. در سال 77 / 76 اولین محل خدمتی‌ام دبستان مسلم ابن عقیل در روستای شیرنگ بود که در پایه دوم مشغول خدمت بودم. در سال 78 / 77 در دبستان حلیمه سعدیه پایه دوم در شهرستان علی آبادکتول خدمت نمودم. در سال 79 / 78 در دبستان صدیقه کبری در پایه سوم روستای محمدآباد مشغول خدمت بودم. در سال 80 / 79 در دبستان حضرت سکینه پایه پنجم در روستای برفتان، در سال 81 / 80 نیز در دبستان حضرت سکینه در پایه پنجم تدریس نموده‌ام. در سالهای 83 / 81 هم در دبستان حضرت سکینه در پایه اول مشغول به خدمت شدم. در سال 84 / 83 در دبستان صدیقه کبری پایه سوم در روستای محمد اباد خدمت نمودم. در بین سالهای 87 / 84 در دبستان شهید درویش محمدی روستای رحمت آباد خدمت نمودم. در سالهای 89 / 87 در دبستان هاجر روستای رحمت آباد در پایه پنجم تدریس نمودم. در سال 90 / 89 مدیر آموزگار روستای الازمن دبستان 12 فروردین کلاس دو پایه (اول و دوم) تدریس نمودم و در سال 91 / 90 نیز در دبستان 12 فروردین روستای الازمن پایه اول به عنوان معاون آموزگار مشغول خدمت بودم. و در سال 92 / 91 معاون آموزگار و در پایه اول دبستان 12 فروردین مشغول به خدمت شدم. این پژوهش مربوط به سال تحصیلی 92-91 می‌باشد.

 مساله ای که  ذهن من را به خود مشغول کرده، به شرح زیر است:

 از اوایل سال تحصیلی، همواره رفتار دانش‌آموزان در زنگ ریاضی، توجه ما را به موضوعی از این قرار به خود جلب می‌کرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهره‌های درهم رفته و بی حوصلهٔ آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت می‌کردند، برخی از آن‌ها بی مورد اجازهٔ بیرون رفتن از کلاس را می‌گرفتند، چند تا ازدانش‌آموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می‌زدند. گاهی اوقات کتاب ریاضی‌شان را نمی‌آوردند  و هنگام انجام تمرین‌ها و  دائم در کلاس راه می‌رفتند. در واقع آن چه بیش از هر چیز ما را متعجّب می‌کند، کم‌تحرکی و بی‌توجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود. زیرا آن‌ها در زنگ‌های دیگر فعال و پرتحرّکند و برای انجام دادن فعالیّت‌های مربوط به درس‌های دیگر میل و رغبت زیادی از خود نشان داده و فعالیت‌های مورد نظر را به خوبی، کامل و تمیز انجام می‌دهند، اما  درکلاس ریاضی علاوه بر این که غیرفعال هستند، تکالیف و فعالیت‌های مربوطه را نیز کامل و مرتب انجام نمی‌دهند! هم‌چنین، برای حل تمرین روی تختهٔ کلاس، کسی داوطلب نمی‌شود، و زمانی که دانش‌آموزی را صدا می‌زنیم تا تمرینی را حل کند، چندان رغبتی برای انجام تمرین از خود نشان نمی‌دهد. در صورت نوشتن پاسخ نادرست هم، هیچ کس نظری نمی‌دهد! فراگیران یاد شده نه تنها به تمرین‌های انجام شده روی تختهٔ کلاس توجهی نمی‌کنند، بلکه به کتاب خود هم توجهی ندارند تا پاسخ‌های ناصحیح را اصلاح کنند. این امر نشان دهندهٔ آن بود که اصلاً دقت و توجه کافی را ندارند. با توجه به تذکرات زیادی که به آن‌ها می‌دهیم باز هم شاهد پاسخ‌های نادرست و ناقص تمرین‌های ریاضی هستم. از این رو، وضعیت موجود واقعاً برایم رنج آور است. از نتایج آزمون‌های مداد-کاغذی نیز رضایت چندانی نداریم، به جز تعداد اندکی، بقیه دانش آموزان، پاسخ سؤالات آزمون را ناقص یا نادرست می‌نویسند، با این‌که بیشتر سؤالات در کلاس، تمرین می‌شود، ولی باز هم بی دقتی یا عدم یادگیری مفاهیم ریاضی کاملاً مشهود است. زمانی که فعالیت‌های عملکردی ارائه می‌شود تا انجام دهند، مشاهده می‌کنیم که بی‌حوصله، بی‌دقت و نامرتب انجام می‌دهند. از این که آن‌ها از اول سال این قدر نسبت به درس ریاضی بی‌توجه هستند، متأثر شدیم. احساس می‌کنیم  که حتماً مشکلی هست که به درس مورد نظر بی‌اعتنا هستند، به همین دلیل توجه ما به این مسأله بیش‌تر جلب شد. بنابراین  پس از تبیین وضع موجود به تعیین مساله خود می‌پردازیم. عنوان تحقیق خود را اینگونه بیان می‌داریم:


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
riazi-alaghe-shagerdan-afazayesh_1741507_1961.zip50.6k





علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی و فعالیت های عملکردی مثل جدول ضرب با راهکارهای خلاقانه

علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی و فعالیت های عملکردی مثل جدول ضرب با راهکارهای خلاقانه فرمت فایل : word  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 26 صفحه           فهرست مطالب مقدمه ( بیان مساله و سابقه موضوع ) 5 اهداف گزارش تخصصی : 7 هدف اصلی.. 7 اهداف جزئی : 7 بیان مسأله. 7 ارزیابی از وضع موجود. 8 جمع آوری اطلاعات راجع به مشکل.. 8 الف. شاخص‌های کیفی وضع موجود. 8 ب. شاخص‌های کمّی وضع موجود. 10 موانع موجود در بی علاقگی دانش آمو ...

توضیحات بیشتر - دانلود 11,000 تومان

روشها و فنون حل مساله(جزوه جامع و کامل)

روشها و فنون حل مساله(جزوه جامع و کامل) فرمت فایل : word  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 72 صفحه       مقدمه: همه ما در زندگي فردي و اجتماعي خودمان با مسايل و مشكلات متعددي مواجه مي شويم. در واقع زندگي چيزي جز روند پياپي مواجه شدن با مسايل و مشكلات و تلاش براي حل و فصل آنها نيست. بنابراين وجود مشكل در زندگي طبيعي است و هركسي در زندگي خود، با مشكلاتي روبرو مي شود. وجود مشكلات كوچك و بزرگ درزندگي، عادي است و ...

توضیحات بیشتر - دانلود 11,000 تومان

نظرسنجی

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست