فروشگاه تخصصی فروش فایل ها و تحقیقات دانشجویی و قطعه کدهای برنامه نویسی و ویدیو های آموزشی

دسته بندی محصولات

محبوبترین محصولات

09187363847

اطلاعیه فروشگاه

توجه : به لطف خداوند متعادل و تلاش مضاعف و پشتیبانی خوب فایل سل سایت پارس هم اکنون به رتبه 12 در فایل سل دست پیدا کرده است توجه : دانشجویان و افرادی که قصد خرید دارند و ایمیل ندارند برای خرید میتوانند ایمیل مدیر فروشگاه را به آدرس moradi.infomail@gmail.com وارد کنند و با این ایمیل و شماره تلفن خودتون اقدام به خرید کنید و در صورت مشکل میتوانید با شماره پشتیبانی فروشگاه در تلگرام با شماره 09398634021 ارتباط برقرار کنید

تحقیق در مورد مقايسه تا ثير يادگيري مبتني بر حل مساله گروهي و آموزش سنتي بر تفكر انتقادي دانشجو و معلمان

 تحقیق در مورد مقايسه تا ثير يادگيري مبتني بر حل مساله گروهي و آموزش سنتي بر تفكر انتقادي دانشجو و معلمان

فرمت فایل:(word) تعداد صفحات:25 صفحه

 

 

 

بخشی از متن :

 

با توجه به شرايط فعلي جهان و پيشرفت چشمگير تكنولوژيهاي مختلف به خصوص تكنولوژي ارتباطات و اطلاعات ممكن است چنين تصور شود كه تعليم و تربيت صرفاً مي‌بايست بطور خاص بر بكارگيري و تربيت كاربران براي استفاده مناسب از اين تكنولوژي تمركز كند اما صرف در اختيار داشتن و استفاده از اين تكنولوژي در دنياي تعليم و تربيت، راهگشاي انسان امروز و آينده نخواهد بود. در دنياي فعلي، موضوع اساسي، تربيت انسانهايي است كه خوب بيانديشند. امروزه فراگيران براي روبرو شدن با تحولات شگفت‌انگيز قرن بيست‌و يكم بايد به طور فزاينده‌اي مهارت‌هاي تفكر را براي تصميم‌گيري مناسب و حل مسائل پيچيده جامعه كسب كنند. بسياري از صاحبنظران مانند انيس، پول و ليپمن[1] (به نقل از شعباني، 1382) بر اين باورند كه يكي از اهداف اساسي تعليم و تربيت بايد تربيت انسانهاي متفكر باشد. پول[2] (1992) معتقد است كه تربيت انسانهاي صاحب‌ انديشه و ذهن كاوشگر، بايد نخستين هدف و محصول نهايي تعليم و تربيت باشد. به عقيده ميرز (1374) در عصري كه كتاب‌هاي درسي به سرعت كهنه مي‌شوند و نوآوري دائماً تجربه مي‌شود، اهداف نهايي و كلي تعليم و تربيت ناگزير بايد تغيير يابد، به عبارت ديگر روشهاي سنتي تدريس و يادگيري يعني جايگاه منفعل فراگيران در محيط آموزشي و تكيه بر پر كردن ذهن از اطلاعات، ديگر جوابگوي نيازهاي تربيتي نسل حاضر و آينده نخواهد بود و براي تربيت صحيح فراگیران نياز است تا آنها آزادانه، خلاقانه و نقادانه و به طور علمي بيانديشند و برنامه‌هاي مدارس ومرکز آموزشی بايد نظم فكري را به فراگیران منتقل نمايند و چنان سازماندهي شوند كه آنها را به جاي ذخيره‌سازي حقايق علمي، درگير مسأله نمايند. از نظر گوچ[3] (به نقل از اسلامي، 1382) تطابق با دنيايي كه دائماً در حال تغيير است با دسترسي صرف به اطلاعات و ارتباطات حل نخواهد شد. يكي از مهمترين نيازهاي عصر ارتباطات، مهارتهاي تفكر است.     

دام و وولمن[4] (2004) معتقدند كه شهروندي در دنياي جديد شايستگي‌هاي ديگري به جز توانايي‌هاي قبلي و سنتي را طلب مي‌كند، اكنون از افراد انتظار نداريم كه محل و مكان زندگي خودشان را بشناسند بلكه انتظار داريم موقعيت خودشان را در اجتماع تعريف و مشخص نمايند. توماس توچ[5] (به نقل از فتحي‌آذر، 1382) معتقد است كه رشد توانايي انديشيدن و حل مسائل  مهمتر از تربيت فني و حرفه­اي فراگيران است.در جامعه‌اي كه سيستم تعليم و تربيت آن بدون بحث و انتقاد، امور را مي‌پذيرد و بدون تفكر آنها را منعكس مي‌كند، خطر پديد آمدن انسانهاي فاقد توان و نيروي تفكر در جامعه زياد مي‌باشد و لذا هالپرن[6] (1998 ) معتقد است هدف تعليم و تربيت براي شهروند مردم سالار، پرورش تفكر انتقادي است. مطابق ديدگاه پول (1992) تفكر انتقادي يكي از اهداف تعليم و تربيت نيست بلكه هدف اساسي آن است.

ديوئي تفكر انتقادي را قضاوت معلق[7] يا بدبيني سالم (نقد سازنده) و پرهيز از تعجيل در قضاوت تعريف مي‌كند به عبارت ديگر او تفكر انتقادي را بررسي فعال، پايدار و دقيق هر عقيده يا دانش مي‌داند (شعباني، 1382). ميرز (1374) آن را شناسايي استدلالهاي غلط، پرهيز از تناقضات و مفروضات اظهار شده و اظهار نشده در بحث‌هاي ديگران، عدم هيجان عاطفي هنگام روبرو شدن با مسأله تعريف مي‌كند و معتقد است كه عامل اصلي در تفكر انتقادي طرح پرسشهاي مربوط به مساله و نقد و بررسي راه‌حلها بدون مطرح كردن جايگزين‌هاست. از يك ديدگاه فلسفي عمدتاً تفكر انتقادي را به عنوان يك معيار و هنجار خوب فكر كردن نگاه مي‌كنند و بر جنبه معقول و منطقي تفكر انساني و ويژگيهاي روشنگرانه و بي‌طرفانه آن تأكيد مي‌كنند.

برخي از روانشناسان براي تعريف تفكر انتقادي به طبقه‌بندي بلوم بر مي‌گردند و تفكر انتقادي را در مهارتهاي تفكر بلوم قرار مي‌دهند و معتقدند كه بر خلاف مهارتهاي سطوح پايين كه به دانش و درك و كاربرد مربوط هستند تفكر انتقادي اغلب با سطوح بالا يعني تحليل، تركيب و ارزيابي ارتباط دارد


 

 

 

                                                                                   

 

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file18_1781947_7535.zip53.7k





ویدئو آموزشی کسب درآمد میلیونی با بازاریابی فایل در وردپرس(آموزش توسط رتبه 10 فایل سل)

ویدئو آموزشی کسب درآمد میلیونی با بازاریابی فایل در وردپرس(آموزش توسط رتبه 10 فایل سل) فرمت فایل : MPG- نوع فایل (ویدئو-قابل نمایش روی کامپیوتر و رسانه های دیجیتال)   تعداد فایل ها : 3 فایل ویدیویی(3 بخش)   کیفیت فایل ها : عالی(Full Hd)   حجم فایل های ویدیویی : 230 مگابایت    توضیح محصول : این ویدئو بطور کامل بازاریابی فایل توسط وردپرس را معرفی و آموزش داده است مدرس این ویدئو مدیر فروشگاه پارس است که دارای رتبه کل 10 در فایل سل و رتبه یک فروش در ...

توضیحات بیشتر - دانلود 49,000 تومان

نظرسنجی

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست