استخدام کارمند با درآمد عالی استخدام کارمند با درآمد عالی استخدام اپراتور با درآمد میلیونی تخفیف ویژه و دائمی استخدام اپراتور با درآمد میلیونی

اطلاعیه فروشگاه

فروشگاه تخصصی دانشجویی پارس بیش از هزاران تحقیق دانشجویی مانند فایل های word و power point / قطعه کد زبانهای برنامه نویسی و ویدئو آموزشی را در خود جای داده است و آماده ارائه خدمات به دانشجویان در تمام رشته ها میباشد....... توجه : هنگام خرید روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا زمان دریافت کدپیگیری سفارش ادامه دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید و یا بانک عامل را تغییر دهید

پروژه ارزيابي ريسک محيط‌زيست طرح توسعه راه‌آهن غرب کشور به روش تلفیقی تصميم‌گيري چند معياره و YAPP

پروژه ارزيابي ريسک محيط‌زيست طرح توسعه راه‌آهن غرب کشور به روش تلفیقی تصميم‌گيري چند معياره و YAPP

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 44 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چکيده

ارزيابي ريسک محیط‌زیست، فرايند تعيين کميت وکيفيت ريسک به‌وسيله تحليل خطرات بالقوه در پروژه با در نظر گرفتن حساسيت يا آسيب‌پذيري محيط پيراموني است. هدف اصلي در اين تحقيق، تعيين معيارها و تخمين ريسک محيط‌زيستي خطوط ريلي با استفاده از تلفيق روش تصميم‌گيري چند معياره و روش ارزیابی ریسک اکولوژیکی با تکنیک YAPP مي‌باشد. به همين منظور در این مطالعه، راه‌آهن غرب کشور (مسير سمنگان- کرمانشاه- خسروي) به طول تقريبي 582 کيلومتر به مثابه مطالعه موردي انتخاب شد. نرم‌افزارهاي مورد استفاده در اين مطالعه نرم‌افزارExpert Choice به منظور وزن‌دهي به معيارهاي به‌دست آمده با استفاده از نظر کارشناسان و با استعانت از پرسشنامه دلفي و نرم‌افزار Arc GIS 9.3 جهت تولید نقشه‌های احتمال وقوع خطر و شدت اثر مي باشد.

پهنه‌بندي ريسک خط‌آهن غرب کشور مبین آن است که حدود 80 درصد طول مسير از ريسک با سطح کم و ناچيز برخوردار است، کمترین میزان ریسک در کيلومترهاي 155-153 مسير (حوالی شهرستان تويسرکان در استان همدان) و منطقه‌ای در کيلومتر 479 (شهرستان سر پل ذهاب در استان کرمانشاه)می‌باشد. سطح ريسک متوسط در نقاطي حدفاصل کيلومترهاي 80-47 مسير در حوالی شهرستان ملاير در استان همدان و کيلومتر 250-240 حد فاصل شهرستان‌هاي صحنه و هرسين در استان کرمانشاه واقع شده است. مناطقی در کيلومترهاي 485-480 مسير، واقع در محدوده شهرستان کرمانشاه در استان کرمانشاه به دلیل استقرار طرح بر روی اراضی با پتانسیل روانگرایی بالا محدوده با ریسک بالا شناخته شدند.

 

 سرآغاز

ارزيابي ريسـك فرايند برآورد احتمال وقوع يک رويداد (مطلوب يا نامطلوب) و ميزان تاثير آن است. رتبه‌بندي ريسک‌هاي يک پروژه با روش‌هاي مختلف کمي و کيفي قابل انجام است. در ساده‌ترين حالت و در عين حال متداول‌ترين حالت، رتبه ريسک را بر اساس حاصل‌ضرب مقادير شدت در احتمال وقوع به‌دست مي‌آورند (جبل عاملی، 1386).

هدف اين تحقيق، شناخت مخاطرات زيان‌بار محيط‌زيستي در مرحله ساختماني طرح‌هاي توسعه خطوط راه‌آهن، مکاندار نمودن آن‌ها و در نهايت، ارزيابي ريسک محيط‌زيستي با استفاده از روش تلفيقي فرايند تحليل سلسله‌مراتبي (AHP) و روش ارزیابی ریسک اکولوژکی با استفاده از تکنیک YAPP است. در این تحقیق، به مثابه مطالعه موردي راه‌آهن غرب کشور انتخاب شد.

در زمينه ارزيابي ريسک مطالعات گوناگوني در سطح جهان و ايران انجام شده است. به طور نمونه، در تحقيقي تحت عنوان ارزيابي ريسک خط‌آهن پژوهشگران دانشگاه شانگهاي شاخص‌هايي مثل وجود برف، خشکي، زمين‌لرزه و عوامل انساني را جهت ارزيابي مدنظر قرار دادند. نتيجه اين مطالعه، حاکي از تأثيرگذاري غالب عوامل طبيعي نسبت به عوامل انساني بر روي سطح ريسک پروژه بوده است (Wei & Luxin, 2007).

هلر و همکارانش در سال 2006، به تشریح چگونگي کاربرد روش تصميم‌گيري چند معياره در ارزيابي ريسک پروژه‌های طولی پرداخته‌اند. این محققان براي نمونه 4 گزينه مسيريابي به منظور ايجاد جاده جهت حمل و نقل مواد زاید خطرناک را در نظر گرفتند. در این مطالعه به منظور انتخاب بهترين و مناسب‌ترين گزينه احداث راه از روش فرايند تحليل سلسله‌مراتبي استفاده شده ‌است (Stephen, 2006).

همچنين بكر و شانگ در سال 2008، روشي با استفاده از روش فازي و AHPجهت ارزيابي ريسک راه‌آهن پيشنهاد داده‌اند. ایشان به علت عدم وجود قطعيت در بسياري از داده‌ها و کمي نبودن آن‌ها ترکيب روش FRA و FAHP براي برآورد ريسک مناسب تشخیص دادند (Shuang & Baker, 2008).

از ديگر مطالعات انجام شده در اين زمينه مي‌توان به مقاله‌ای تحت عنوان ارزيابي ريسک وعدم قطعيت در پروژه‌هاي بزرگراهی کشور چين به‌وسيله روش AHPاشاره نمود. كه پس از تعيين گزينه‌هاي ريسک و طراحي ساختار سلسله‌مراتبي، کار وزن‌دهی عوامل شدت اثر و احتمال وقوع ریسک به روش بردار ویژه انجام‌شد (Tarek & Amer, 2008).

در خصوص مطالعات انجام شده در داخل کشور نیز مي‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

بررسي نقش ارزيابي ريسک حوادث غيرمترقبه در مهندسي طرح‌هاي حمل و نقل شهري به منظور ارتقاي عملکرد در شرايط اضطرار كه ضمن بررسي ريسک‌های ناشي از حوادث غير مترقبه بر شبکه حمل و نقل ،ارزش طرح‌هاي شبکه حمل و نقل مورد بررسي و تحليل قرار گرفته‌ است (گيوه‌چی، 1385).

در مقاله مقايسه تطبيقي ارزيابي مخاطرات محیط‌زیستی طرح‌های توسعه مترو در ايران به مقايسه معيارهاي عمده و نحوه ارزيابي آن‌ها پرداخته ‌است (قيومي‌نيا، 1386).

بررسي سابقه استفاده از روش تحليل سلسله‌مراتبي (AHP) در ازريابي ريسک نشان مي‌دهد: اين روش به تنهايي يا توأم با روش‌هاي ديگر براي ارزيابي ريسک مورد استفاده قرار گرفته ‌است. در انتخاب روش مناسب بايد توجه داشت که عوامل مختلفي از جمله ميزان داده‌ها و اطلاعات مورد نياز، پيچيدگي فرايند مورد سنجش، قابليت دسترسي به اطلاعات پایه و تخصص‌های مورد نياز، نقش مهمي ايفا مي‌کنند (منوري، 1384).

 

مواد و روش‌ها

مسير سمنگان- كرمانشاه- خسروي که به نام مسیر راه‌آهن غرب کشور نیز شناخته می‌شود، به طول تقريبي 582 كيلومتر از ايستگاه شازند در استان مركزي شروع و پس از عبور از شهرستان ملاير در استان همدان به نحوي كه قادر به پوشش شهرستان‌هاي تويسركان و نهاوند باشد، به استان كرمانشاه وارد می‌شود و پس از عبور از شهرستان‌هاي كنگاور، صحنه، هرسين، كرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، ‌گيلان‌غرب و قصرشيرين به مرز خسروي مي‌رسد. نقشه (1)، مسير راه‌آهن غرب را نشان مي‌دهد. پر جمعيت‌ترين شهر در محدوه مطالعاتي، شهرستان کرمانشاه در استان کرمانشاه با 967196نفرجمعيت مي‌باشد(مرکز آمار ایران، 1385). بلندترين نقطه در محدوده مطالعاتی دارای ارتفاع 2144 متر و پست‌ترين نقطه 254 متر و ارتفاع متوسط در محدودة مطالعاتي 1200 متر مي‌باشد (مهندسین مشاور سبز اندیش پایش، 1385). در مسير راه‌آهن سمنگان- كرمانشاه- خسروي، 25 ايستگاه در نظر گرفته شده است كه قطعه اول آن (محور شازند- سمنگان) شامل 12 ايستگاه مي‌باشد همچنين، در قطعه دوم (مسير سمنگان- کرمانشاه) حدود 10 پل تقاطعي با محورهاي اصلي (راه‌هاي اصلي و اتوبان) و 13 پل بزرگ رودخانه‌اي و دره‌اي در مسير سمنگان- کرمانشاه و 32 پل در قطعه سوم، مسير كرمانشاه- خسروي در نظر گرفته شده است. در مسير كرمانشاه- خسروي حدود 5/91 كيلومتر مسير راه‌آهن از مناطق كوهستاني عبور مي‌نمايد بنابراين، احداث 17 تونل با طولي در حدود 16 كيلومتر پیش‌بینی شده ‌است (مهندسین مشاور سبز اندیش پایش، 1385).


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت و دانلود

مبلغ قابل پرداخت 4,497 تومان
(شامل 10% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 4,997 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
risk-mohit-zist-rahahan_636537_6839.zip2.3 MB





پروژه جامع بررسی و ارزیابی ساخت سازه های پل های ماکارونی و شبیه سازی عملی آنها

پروژه جامع بررسی و ارزیابی ساخت سازه های پل های ماکارونی و شبیه سازی عملی آنها فرمت فایل : word ( قابل ویرایش) تعداد صفحات : 88 صفحه                   مقدمه ساخت پل ماکارونی خود به تنهایی موضوع جالبی است.روند کار پروژه به این صورت است که ابتدا مفاهیم مربوط به پل ( پل خرپایی) را معرفی می کنیم. جلسات اولیه پروژه را به تعریف مفاهیم و نحوه محاسبات نیرو در اعضای پل اختصاص داده ایم. برای ساخت یک پل ماکارونی باید بدانیم که کدام اعضا ...

توضیحات بیشتر - دانلود 6,117 تومان 5,505 تومان 10% تخفیف

پروژه ارزیابی پتانسیل منطقه سجزی در تولید ریز گرد و راهکارهای کنترل آن

پروژه ارزیابی پتانسیل منطقه سجزی در تولید ریز گرد و راهکارهای کنترل آن فرمت فایل : word ( قابل ویرایش) تعداد صفحات : 38 صفحه                   چکیده: در دوره ساسانی منطقه شرق اصفهان کاملاً مشجر و شکارگاه سلطنتی بود. دشت سجزی زمانی نه‌چندان دور آب و هوایی متفاوت با آب‌وهوای امروز داشت. در حدود 60-70 سال قبل به‌صورت مرغزار بوده و سفره آب زیرزمینی شیرین در آن بالا بوده که وجود صدف نرم‌تنان آب شیرین نوید ...

توضیحات بیشتر - دانلود 4,486 تومان 4,037 تومان 10% تخفیف

تحقیق درباره شیوه اجرای عملیات بتن ریزی زیر آب

تحقیق درباره شیوه اجرای عملیات بتن ریزی زیر آب فرمت فایل : word ( قابل ویرایش) تعداد صفحات : 16 صفحه                   معرفی و تعریف : حتي المقدور بايد از بتن ريزي در زير آب اجتناب شود. به اين منظور بايد از طريق انحراف مسير آب زهكشي چاههاي زهكشی و تلمبه ويا هر روش ديگر از نفوذ آب به محوطه كار ويا حداقل به داخل قالب جلوگيري به عمل آورد در صورتي كه لايه ي تدريج آب را به عقب براند و جانشين آن شود در ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,053 تومان 2,748 تومان 10% تخفیف

تحقیق درباره آشنایی با دال هاي بتني پيش ساخته

تحقیق درباره آشنایی با دال هاي بتني پيش ساخته فرمت فایل : word ( قابل ویرایش) تعداد صفحات : 31 صفحه             مقدمه: اهميت اثر نيروي جانبي با بالا رفتن ارتفاع ساختمان با سرعت زيادي افزايش مي يابد. در ارتفاع معيني تغيير مکان جانبي ساختمان چنان زياد مي شود که ملاحظات سختي کنترل کننده طرح مي گردند تا اينکه مقاومت مصالح سازه اي . درجه سختي اساسا بستگي به نوع سيستم سازه دارد . بعلاوه بازده هر سيستم خاصي مستقيما ب ...

توضیحات بیشتر - دانلود 4,600 تومان 4,140 تومان 10% تخفیف

مقاله فرصتها و تهدیدهای پیش روی تعمیرات و نگهداری نیروگاهها با تجدید ساختار صنعت برق

مقاله فرصتها و تهدیدهای پیش روی تعمیرات و نگهداری  نیروگاهها با تجدید ساختار صنعت برق فرمت فایل : word ( قابل ویرایش) تعداد صفحات : 20 صفحه                 چکیده: صنعت برق از حدود دو دهه گذشته در اکثر کشورها از حالت انحصاری و تحت نظر مستقیم دولت خارج شده و در جهت خصوصی سازی و تجدید ساختار در حال دگرگونی است. مزایای عمده ساختار جدید، شفافیت عملکرد مالی دستگاههای دولتی، رقابتی شدن تولید و فروش برق و کاهش تصدی دولت در عرضه برق که در نهایت موج ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,365 تومان 3,029 تومان 10% تخفیف

دسته بندی محصولات فروشگاه

محبوبترین محصولات

تصویر ثابت

filesell filesell